DEALERMAILING

In opdracht van Pelgrim Keuken-
apparatuur ontwikkelde De Beer/
Zwarts een vrij originele drietraps
mailing, gericht op verkooppunten
van afzuigkappen.
Doel: de winkeliers
informeren
over twee nieuwe modellen, die bij
uitstek geschikt zijn voor aansluiting
in woningen met een centraal
mechanisch ventilatiesysteem.

Zo'n centraal systeem is aanwezig in ruim drie miljoen woningen in ons land
en het laat in alle gevallen behoorlijk te wensen over als het gaat om de

afzuigcapaciteit van ongewenste etensgeuren. De kappen die daarop
worden aangesloten, hebben namelijk geen eigen motor. De twee nieuwe
modellen van Pelgrim hebben die wèl en verhogende afzuigcapaciteit van
een centraal systeem met vierhonder procent en verdijven circa negentig
procent van alle hinderlijke kookgeurtjes.

Mijn werk
DBZ Strategische Creatie bedacht een mailing in drie fasen, te verzenden op drie achtereenvolgende werkdagen,
 en vroeg mij e.e.a. te redigeren.

Dag 1
Een scratch & sniff kaart, met de geur van pasta met knoflookscampi's en
zeefruit, om het probleem neer te zetten. 

Dag 2
Een tijdelijke, - net als de centrale mechanische systemen - niet erg efficiënte
oplossing: een lavendel geurzakje met daarbij deze kaart.

Dag 3
De permanente oplossing: een DVD met dit filmpje en een inlay met uitleg
over hoe de nieuwe CMV afzuigkappen van Pelgrim werken en wat de
techische specificaties zijn. Door middel van deze antwoordkaart konden 
de kappen via een speciale dealeraanbieding worden besteld voor de
showroom.

Terug.

Realisatie: V-webdesign
Ontwerp: De Beer|Zwarts & Hans ScholteĀ© Website laten maken delen