MIJN LEERMEESTERS

Als ik terugkijk in de tijd, kan ik niet 
anders dan 
concluderen dat ik een 
bevoorrecht 
mens ben.
Ik heb mogen werken met en 
voor
tal van bijzondere 
mannen en vrou-
wen
 en van ieder van hen heb ik wel 
iets geleerd. Het zijn er teveel om hier
op te 
sommen en ik wil ook niet de
indruk 
wekken dat ik een name 
dropper ben, maar toch...

 
Zonder alle anderen tekort te willen doen noem ik hieronder wat namen van
mensen aan wie ik me in het bijzonder schatplichtig voel.
Meer dan de helft van hen is er niet meer...
 
Mijn eerste leraar in het vak, Taco Hoeneveld: “Marketing is niets
   anders dan toegepast paardenverstand...”
 
Reclamegoeroe Paul Mertz, met wie ik in de tweede helft van de jaren
   70 even mocht samenwerken: “Communiceren is praten mét en niet
   praten tégen...”
 
Mijn eerste chef bij de AVRO (en de beste ooit), Henk Walst: "Het
   enige dat verandert, is de manier waarop alles hetzelfde blijft..."
 
Bladendokter Rob van Vuure en hoofdredacteuren Rein van Rooij en
   Peter Lichtenauer die me de ins en outs van het tijdschriftenvak
   bijbrachten en me leerden dat je eigen smaak en voorkeur er wel
   degelijk toe doen. Als je die van je doelgroep maar niet negeert... 
 
Jaap van de Merwe, Gerrit den Braber, Alexander Pola, Rob Chrispijn
   en Lennaert Nijgh die me lieten zien hoe je met woorden kunt
   schilderen...
 
Oud-collega’s Chris van Hoorn, Tosca Hoogduin, Jaap Cantor,
   Truze Lodder, Cees van Drongelen, Justine Paauw, Mieke Minco,
   Dick Poons, Rob Schwitters en Wim Rigter, van wie ik heb geleerd
   wat écht belangrijk is in het leven…
 
En last, maar zeker niet least manager/communicator/trainer/coach
   Ad Everaars: "Zeg altijd wat het wél is. Nooit wat het niet is."

Ik sta op hun schouders.
 

Terug.

Realisatie: V-webdesign
Ontwerp: De Beer|Zwarts & Hans ScholteĀ© Website laten maken delen