VROEGER IS VOORBIJ

De mensen van woningcorporatie
De Veste uit Ommen vinden dat ze de zaken anders moeten aanpakken dan vroeger. Natuurlijk zijn ze eigenaar van huizen en nemen ze hun verantwoordelijkheid wat dat betreft behoorlijk serieus, maar ze kijken er nu wél een beetje anders tegenaan.
In die huizen spelen zich de levens af van mensen en die zijn nergens gelijk.


Eigenlijk huisvesten ze een veelvoud van eten, slapen, geluk, plezier en
verdriet, vinden ze. Daarom zijn de kwaliteit van leven en het woongeluk
van hun huurders voortaan hun drijfveer.

Mijn werk
Bij zo'n nieuwe mindset en die nieuwe aanpak hoort een nieuwe, meer persoonlijke vorm van communiceren. Van formeel naar informeel, van massaal naar persoonlijk en van afstandelijk naar dichtbij. Dus kwamen er nieuwe corporate advertenties (zoals deze) en een nieuwe website. Samen met Daan de Beer van DBZ schreef ik zo goed als alle basisteksten daarvoor.

Ik schreef, herschreef en redigeerde ook de teksten voor:
 in- en externe stukken,
 persberichten,
 advertenties als deze en deze,
 mailings,
 promotionele acties,
 uitnodigingen als deze,
 posters en raambiljetten als deze en deze
 brochures als dezedezedeze en deze
 flyers en folders als deze, deze, deze en deze (in het Engels, voor
   buitenlandse studenten die op de Campus van Twente University wonen),

 personeelswerving,
 nieuwsberichten,
 berichten op de social media,
 digitale nieuwsbrieven als dezedeze en deze (inclusief de landingspagina's
   erachter) 

 en de jaarverslagen 2015 en 2016. Dat laatste kwam uit in de vorm van een
   magazine.

Daan en ik maakten ook een instructieboek voor externe fotografen. En voor de eigen medewerkers en anderen die voor en namens De Veste schrijven, maakte ik een stijlgids, inclusief een notitie met tips voor de introductie daarvan binnen de organisatie. 

Terug.

Realisatie: V-webdesign
Ontwerp: De Beer|Zwarts & Hans ScholteĀ© Website laten maken delen